Voorlopig geen jaarmarkt dit jaar

Op 27 januari 2022, over deze onderwerpen: Markten & Jaarmarkt

De jaarmarkt, die naar goede traditie wordt georganiseerd begin maart, zal ook dit jaar niet doorgaan. “We zijn nog ruim anderhalve maand verwijderd van de jaarmarkt, maar we hebben de knoop nu al doorgehakt”, zegt burgemeester Kristof Hendrickx (N-VA) van Arendonk. “De coronacijfers zijn vandaag niet goed en we weten niet hoe ze gaan evolueren. Aan de marktkramers, maar ook aan onze eigen handelaars en horeca-uitbaters wilden we snel duidelijkheid bieden, zodat zij niet nodeloos tenten en materieel zouden huren of extra voorraden inkopen.”

Onze schepen An Hermans (N-VA), verantwoordelijk voor Markten en Feestelijkheden, zal de komende weken bekijken of de jaarmarkt mogelijk met september-kermis nog kan doorgaan. Dat kan natuurlijk enkel als de coronasituatie op dat moment zou opklaren.  Hiervoor wenst ze weldra in overleg te gaan met de Turnhoutse Markthandelaars die de markt organiseren.