Oude brugwachterswoning wordt fietscafé

Op 15 maart 2021, over deze onderwerpen: Toerisme & recreatie

Enige tijd geleden werd er een sloopvergunning aangevraagd voor de oude brugwachterswoning aan brug 4 in de Moerenstraat. Het eerste wat in onze gedachten opkwam was: "Deze woning - welke ook op de inventaris onroerend erfgoed staat - mogen we toch niet met de grond gelijk laten maken? Het is een erfgoedpand met een verhaal en draagt bij tot het uitzicht van Arendonk."

In samenwerking met de provincie Antwerpen is er naast brug 6 nu ook voor brug 4 een waardige invulling gevonden. Via erfpacht wordt de woning binnenkort uitgebaat als fietscafé met kampeerweide. De werken zijn volop aan de gang. Samen met de uitwerking van het recreatief gebiedsprogramma Kanaal Dessel – Schoten is dit een mooie toevoeging op ons toeristisch aanbod. Met de fiets eropuit, een terrasje doen en kamperen aan het water. Wij zijn ervan overtuigd dat dit gesmaakt zal worden. We wensen de nieuwe uitbater dan ook veel succes toe!