N-VA Arendonk en Arendonk Positief (A+) gaan met verenigde krachten naar de kiezer in oktober 2024

Op 22 december 2023, over deze onderwerpen: Gemeenteraadsverkiezingen 2024

N-VA Arendonk en Arendonk Positief (A+) zijn al lang gevestigde waarden in de politiek van Arendonk. In de aanloop van de verkiezingen van 2006 startte een groep enthousiastelingen een onafhankelijke partij, Arendonk Positief (A+). Een frisse wind, een nieuw elan, een beter Arendonk met nieuwe gezichten. Dat was het doel, daar gingen Benny Maes en Kristof Hendrickx voor. Samen schreven ze een verkiezingsprogramma en zochten ze gelijkgestemden om dit uit te dragen.

Starten met politiek is starten met een openbaar, sociaal engagement in dienst van de gemeenschap. Het is jezelf wegcijferen in functie van de anderen. In oktober 2010 koos Kristof Hendrickx voor de weg van de N-VA om met de steun van deze partij, haar studiedienst en het netwerk van bovenlokale politici, Arendonk nog beter te kunnen bijstaan.

Wanneer we naar Arendonk kijken, dan kunnen we niet ontkennen dat de voorbije jaren heel veel dingen positief zijn veranderd. Het aandeel en de verantwoordelijkheid van zowel N-VA Arendonk, als van Arendonk Positief (A+) is zeer duidelijk. De voorbije 12 jaar stond N-VA Arendonk aan het stuur, maar ook Arendonk Positief (A+) drukte haar stempel. Wie pleitte immers in 2006 voor het samenvoegen van de gemeentelijke basisschool Sint-Jan op één locatie? Wie pleitte voor de bouw van een nieuwe sporthal op het sportpark Heikant?

De voorbije jaren leerden ons dat N-VA Arendonk en Arendonk Positief (A+) vaak dezelfde mening hebben, tijdens de gemeenteraad vaak overeenkomen en zelfs eendrachtig optreden. We hebben geleerd dat er veel dossiers zijn waar we hetzelfde einddoel nastreven, dat er veel dossiers zijn die ons verbinden. Beide partijen hebben dan ook een hart voor Arendonk.

In de politiek wordt er vaak gefocust op wat de verschillen zijn tussen partijen, tussen mensen, tussen ideeën. Het is veel interessanter om te kijken wat ons bindt, wat ons sterker maakt. Het is tijd om intenser samen te werken. Om schouder aan schouder te werken aan een nog beter, mooier, leefbaarder, veiliger Arendonk.

N-VA Arendonk en Arendonk Positief (A+) blijven twee onafhankelijke partijen met behoud van hun partijwerking en eigenheid. Ze hebben beslist om vanaf nu zeer intens te gaan samenwerken, samen naar de kiezer te stappen met de naam N-VA+ en één fractie te vormen in de gemeente- en OCMW-raad. De komende maanden zullen we gebruiken om een sterk verkiezingsprogramma uit te werken en een sterke groep van gemotiveerde dorpsgenoten samen te brengen.

Er liggen nog heel wat uitdagingen op ons te wachten, die N-VA Arendonk en Arendonk Positief (A+) samen wensen aan te pakken. Hiervoor zullen wij in oktober 2024 een duidelijk mandaat vragen aan de Arendonkenaren.