Opgestapte A+ leden starten N-VA afdeling

Op 9 december 2010

Opgestapte leden A+ starten N-VA-afdeling

Kristof Hendrickx en Koen Geukens maken voortaan deel uit van een N-VA afdeling in Arendonk. Het duo verliet onlangs oppositiepartij A+. "Als lokale onafhankelijke partij sta je dikwijls voor blok", motiveren ze hun overstap.

De twee voormalige gemeenteraadsleden voor A+ hebben officieel bekendgemaakt dat ze de overstap naar N-VA maken. "We stoppen met de werking van de lokale onafhankelijke partij omdat je ondanks alle goeie bedoelingen dikwijls voor blok staat", vertellen ze. "Op die momenten besef je meer dan ooit dat een lokale onafhankelijke partij misschien wel nobel is, maar tegelijk enorm veel mist: draagvlak, een juridische dienst, een studiedienst, een politicus op hoger niveau die je wegwijs maakt, die je met raad en daad bijstaat."

Met de overstap van Geukens en Hendrickx is meteen een officiële, volwaarde N-VA-afdeling in Arendonk een feit. "Een kerngroep van negen mensen heeft beslist om de afdeling te structureren, vorm en inhoud te geven. Kristof Hendrickx werd voorgedragen als voorzitter, Koen Geukens als ondervoorzitter en An Hermans als secretaris en ledenverantwoordelijke. De andere leden van het bestuur zijn: Herman Hermans, Benny Claes, Nick Bols, Hendrik Sels, Davy Cools en Jean Huybrechts. Het bestuur is gevormd, de eerste stappen zijn gezet."

Gemeenteraadslid An Hermans zal uit het kartel CD&V N-VA stappen. Samen met Henrickx en Geukens zal ze de rest van de legislatuur als onafhankelijke zetelen in de gemeenteraad. Het drietal zal officieus een N-VA-fractie vormen.