Gemeenteraadsleden Arendonk Positief (A+) stappen op

Op 23 november 2010

Met een open brief aan de Arendonkse bevolking laat A+ weten dat Kristof Hendrickx en Koen Geukens niet langer deel zullen uitmaken van A+.

"Kristof en Koen hebben ons gemeld dat ze voor een nationale partij willen opkomen en ze zijn van mening dat ze op die manier hun politieke ambities kunnen waarmaken", verklapt Benny Maes. "Het opstappen van Kristof en Koen heeft zeker niets met interne strubbelingen te maken. Wel hebben we aan beide ex-leden gevraagd om hun lopende mandaat af te staan aan andere gemotiveerde A+'ers. Zij hebben echter besloten hier niet op in te gaan."

"Voor een deel klopt de mededeling van A+", vult Kristof aan. "Er is inderdaad sprake van een nationale partij, maar onze keuze wordt zeker niet genomen op basis van puur individuele ambities. Een nationale partij heeft volgens ons een groter draagvlak en daardoor kunnen we ook de Arendonkse bevolking beter bijstaan. Ook blijven we nog actief binnen de gemeenteraad, maar dan niet meer onder de naam van A+."