1ste Prijs Doorzettingsvermogen voor Glosso

Op 25 april 2022, over deze onderwerpen: Sport en verenigingen

Na jaren van procederen werd afgelopen weekend het Glosso-circuit officieel weer geopend. Het rallycross-circuit lag gedeeltelijk in natuurgebied en mocht daardoor niet meer over de volledige lengte worden gebruikt. Nu werd er onder meer een 6-meter hoge geluidswerende muur gebouwd om de omgevingshinder te beperken. Daardoor mogen er ook opnieuw internationale wedstrijden worden georganiseerd. "Hier hebben we 29 jaar op gewacht", zegt Glosso-voorzitter Staf Meulemans.

Het voorbije weekend werd de heropening van het circuit uitgebreid gevierd. Onze burgemeester Kristof Hendrickx kwam op vrijdag het lintje doorknippen. Gemeenteraadslid Boud Westhof, al jarenlang verbonden aan de Glosso-werking, had een speciale attentie bij voor het clubbestuur. Een enorme trofee voor de '1ste Prijs Doorzettingsvermogen', overhandigde hij aan de Glosso-voorzitter. "Het hele team heeft dit verdiend", vertelt Boud glunderend, "toch is geen enkele trofee groot genoeg. Top-team!"